سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر [شمار] برادران خود بیفزایید ؛ زیرا هرمؤمنی را در روز قیامت، شفاعتی است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مطالعات ادیان

به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام نجف هدایتی‌زاده ارتقا سطح توانمندی‌های تبلیغی و تخصص‌های ویژه طلاب را ضروری دانست و بیان داشت: در راستای اهداف یاد شده تربیت مبلغ یکی از برنامه‌های مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی است.

وی در ادامه از راه‌اندازی دوره‌های تبلیغ آشنایی با وهابیت و عرفان‌های نوظهور خبر داد و افزود: آشنایی با وهابیت برای مبلغان اعزامی به مناطق اهل سنت و وهابیت ترتیب داده شده است تا مبلغان با این فرقه‌ها آشنایی لازم را پیدا کنند.

مسئول مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل دوره‌های پودمانی کوتاه‌مدت تربیت مبلغ بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش در سال 85 اظهار داشت: تا کنون 2 هزار و 500 طلبه در این دوره‌ها شرکت کردند.

حجت‌الاسلام هدایتی‌زاده آموزش‌ روش‌های مفید تبلیغ و نهادینه‌سازی آنها برای دانش‌پژوهان، متناسب ساختن مهارت‌های تبلیغی با دانش روز بر اساس نیاز سنجی فرهنگی و شناخت صحیح مخاطبان را از اهداف دوره‌های پودمانی کوتاه ‌مدت تبلیغ ذکر کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت امور روحانیون دفتر مقام معظم رهبری و معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی در سال 83 گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی حج و زیارت بدو خدمت روحانیون حج، روحانیون کاروان‌های عمره دانشجویی، ضمن خدمت روحانیون حج، روحانیون کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات و مداحان کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات به دفتر تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

مسئول مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرهای قم، مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، تبریز، یزد، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بوشهر، میبد و یاسوج شرایط و امکانات برگزاری این دوره‌ها وجود دارد و تا کنون 4 هزار روحانی و مداح در این دوره‌های آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی‌زاده با اشاره به فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در ایرانشهر تصریح کرد: به دلیل کثرت جمعیت شیعی در برابر تهاجم فرهنگ‌های غیرشیعی دوره‌های آموزش تبلیغ برای طلاب بومی این منطقه در حراست از کیان مقدس تشیع تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اجرای برنامه‌های آموزشی برای دانش‌افزایی طلاب مانعی برای نفوذ تفکر غیرشیعی و بیگانه در منطقه ایرانشهر شده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی‌زاده با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت افزایش محبت اهل بیت در مجالس مداحی گفت: این خلا نیازمند آموزش اصول و فنون مداحی و معرفت صحیح نسبت به حوادث تاریخی زمان ائمه اطهار(ع) است.

وی با توجه به سخنان و رهنمودهای رهبری دوره کوتاه‌مدت دانش‌افزایی و ارتقا سطح علمی و مهارتی شاعران و مداحان را ضروری دانست و تصریح کرد: این دوره در راستای افزایش دانش‌های عملی و مهارت‌های لازم و پوشش دادن به اهداف تبلیغ می‌تواند گام‌های موثری بردارد.




گروه وهابیت شناسی ::: سه شنبه 88/6/10::: ساعت 12:54 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :53874
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<