سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه عاشق شود و [عشق خود را] پنهان دارد و پاکدامنی ورزد، خداوند، او را بیامرزد و به بهشت درآورد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مطالعات ادیان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد در جمع تعدادی از طلاب افزود: وهابیت یک تفکر انحرافی است که می‌خواهد نظر خود را به عنوان نظر همه مسلمانان معرفی و افکار شیطانی خود را پیاده کند.
وی با اشاره به عوامل شکل‌گیری این فرقه منحرف گفت: محمد بن عبدالوهاب که موسس وهابیت است، تفکرات و نظراتش را در میان عوام و مردم عادی مطرح کرد و آنها را به دنبال خود کشاند و هیچگاه نتوانست در مجالس علمی سخنان بی‌پایه خود را اثبات کند.
حجت‌الاسلام رستم‌نژاد افزود: عامل دیگر شکل‌گیری وهابیت، پیوند محمد بن عبدالوهاب با آل‌سعود بود که توانست از قدرت و نفوذ آنان بهره ببرد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: وهابیت داعیه اسلام اصیل دارد و خود را بر حق می‌داند و معتقد است دیگران از تمام فرق اسلامی کافر هستند که باید با آنها مقابله فکری کرد.
حجت‌الاسلام رستم‌نژاد با اشاره به برخی فعالیت‌‌های مخالف عقل از سوی وهابیون گفت: آنها برای ادامه حیات خود همه آثار و نوشته‌های مخالف را از بین می‌برند و حتی در چند سال اخیر دست‌نوشته‌ها و محفوظات مربوط به زمان عثمانی که در مسجدالنبی نگهداری می‌شد را نابود کردند.
وی با اشاره به دشمنی و عداوت وهابیون با اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: امروز جنگ با اهل‌بیت (ع) جنگ درون خانه است و مرز هم نمی‌‌شناسد، آنها تمام توان خود را در این زمینه به کار بسته‌اند و از هیچ جنایتی هم فروگذار نمی‌کنند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: عبدالوهاب تفکرات خود را از ابن‌تیمیه متوفی‌ قرن هشتم اقتباس کرده در حالی که تمام روسای مذاهب اربعه اهل‌سنت به کفر ابن‌تیمیه حکم کردند و او در حبس مرد.




گروه وهابیت شناسی ::: سه شنبه 88/6/10::: ساعت 12:56 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :53879
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<